Η καθημερινή πρόκληση της διαχείρισης των πολλαπλών πτυχών που επηρεάζουν το χρόνο που δαπανάται στην τάξη, είναι ένα δύσκολο έργο για τους σημερινούς καθηγητές, λαμβάνοντας επιπλέον υπόψη την τεράστια ποικιλία των εκπαιδευτικών αναγκών που συναντώνται μέσα στην τάξη. Η ικανότητα εντοπισμού της ειδικής περίπτωσης του κάθε μαθητή, για την προώθηση της ένταξης και ταυτόχρονα οι διαδικασίες που στοχεύουν στην προσωπική ανάπτυξη, αποτελεί προϋπόθεση για την επιτυχή καθοδήγηση της τάξης. Ξεκινώντας από αυτή την επείγουσα ανάγκη, το σεμινάριο "Στρατηγικές Διαχείρισης της τάξης με την παρουσία των μαθητών με ΕΕΑ» έχει ως στόχο να καθορίσει τους πυλώνες της διαχείρισης της τάξης μέσα από μια θεωρητική και πρακτική επισκόπηση, χάρη στην οποία θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε πολύ συγκεκριμένα ερωτήματα που σχετίζονται με δύο βασικά θέματα: τη διαχείριση των εσωτερικών δυναμικών της ομάδας-τάξης και τη διαχείριση της διδασκαλίας, τόσο της «κοινής» όσο και της εξατομικευμένης για την ένταξη των μαθητών με ΕΕΑ.
Η συνεχής αναφορά σε χαρακτηριστικές περιπτώσεις, θα επιτρέψει στους συμμετέχοντες να προβληματιστούν σχετικά με τις δικές τους παιδαγωγικές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις και να υιοθετήσουν τυχόν διορθωτικές στρατηγικές.